Bokanmeldelse: Mat for gjennomtenkt foreldre

Så mye som jeg tror alle veteranmødre virkelig ønsker å hjelpe rookies til å tilpasse seg sine nye roller og ansvar, det er lett å få snarky, å glemme hvor sårbar en ny mamma er, og og Undervurderer hvor overveldet vi en gang følte, og minimerte hele overgangen til foreldreskap til noe enkelt, som “Jeg kunne aldri engang ta en dusj!” Vi ønsker ikke å glemme hva det kreves et mildt preg for å støtte en ny mamma uten å få henne til å føle seg flau eller som om hun “gjør det galt”.

Og ingen vet egentlig noen gang om de gjør det riktig. (7-åringen min sover fortsatt i en liten barneseng. Bra eller dårlig?)

En bok jeg ble sendt til anmeldelse, mat for gjennomtenkt foreldre, slår bare den ideelle tonen til å gi råd. Forfatterne, Tara og Nina, hver mødre av tre, høres virkelig ut som om de er venner av meg. Jeg kunne fortelle det ideelle at de er mitt folk. Formatet på boka er en serie lister, men listeelementene er ikke grunnleggende kulepunkter, de er konkrete ideer og motivasjoner for å glede seg over familielivet mer.

Her er et utdrag fra listen som heter “Tanker for nybegynnere” som har følgende fem nuggets:
1. Finn folket ditt
2. Slipp
3. Finn din egen vei
4. Omfavne en ny rytme
5. Tilbake

Jeg setter pris på at forfatterne erkjenner at “tøyet kan vente; Gå ta en lur ”er ikke alles stil. Noen nye foreldre (for eksempel mannen min) vil føles mye mer energisk av et rent rom enn en lur. Eller for å snu det rundt, kan man føle seg mye mer bekymret av bunken med vaskeri enn av mangelen på søvn. Vi opererer alle annerledes, av denne grunn tar dette “slipp”:

Tillat deg selv å akseptere hjelp ”” som kan være vanskeligere enn det ser ut. For oss var en av de tøffeste tingene å “gi slipp på” vår følelse av uavhengighet og kompetanse. Vi hadde cruiset sammen i så mange år selvtillit i kontrollen i førersetet, og tar pleie av tjenesten helt fint, takk. Utrolig nok, et gjennomtenkt tilbud om hjelp på en eller annen måte å kaste en skygge av selvtillit, og vi tenkte: “Er jeg noen som trenger hjelp?!” Pause. Gjenskape det. Spør deg selv, i stedet: “Hvorfor ville jeg ikke godta denne typen gest i kjøp for å få mye mer tid til å binde meg med babyen min, tilbringe med familien, slappe av, sove, trene, komme til telefonen (fyll ut tingene som gir deg fred og glede her!) ”¦?” Så vårt råd? Si ja, takk, og la hjelpen inn! Nyt måltidet, bløt i det rene karet, vær takknemlig for at Onesies er rene ”” selv om de er brettet i en morsom form.

Spol fremover babydagene, og Nina og Tara deler metoder for å etablere morsomme familietradisjoner på listen “Feeding the Family.

Mange familier bygger tradisjoner rundt de forskjellige helhetsdagene de feirer. Men vi foreslår å skape og formalisere flere ritualer, spesielle for familien din, som virkelig kan gi en følelse av nærhet ”” som den gode gamle hemmelige håndtrykk fra våre imaginære barndomsklubber. Denne praksis får oss til å feire de små, hverdagslige tingene. I huset vårt, når noen er syke og blir hjemme fra skolen eller jobben, får vi ut det spesielle syke brettet. Måltider og snacks blir brakt til individet på det spesielle brettet i sengen ”en fordel for å måtte savne skolen og legge seg lavt. For å feire prestasjoner bryter vi ut spesielle briller (små portglass fungerer bra) og gir barna hånlige eller “barnas vin” (dvs. druesaft).
Du kan be barna dine foreslå hendelser for å feire om hverandre. Noen ga fra seg bleier eller et smokk ”” en stor grunn til feiring!

Les mye mer om mat til gjennomtenkt foreldre: 12 må-ha oppføringer for nye foreldre og unge familier på Amazon.